Kiedy chcą Państwo poznać poziom satysfakcji swoich klientów i gdy są Państwo gotowi stawić czoła obszarom niewykorzystanego potencjału w firmie, które zostaną wskazane przez klientów.
Najbardziej wartościowe badania satysfakcji klientów realizuje się łącząc metody jakościowe i ilościowe. Dobór metod zależy także od branży i typu produktu lub usługi: B2B/ B2C.
Badanie satysfakcji z reguły odsłania obszary, które są autami firmy jak i odsłania obszary niedomagań. Pozwala to na skoncentrowane działanie w obszarach które są kluczowe dla reputacji i biznesu firmy.
Niekiedy badania satysfakcji klientów są jedynie potwierdzeniem, że firma radzi sobie doskonale i osiąga zaplanowane w związku z poziomem satysfakcji klienta cele.
Na marginesie warto dodać, iż sama umiejętna realizacja badania satysfakcji przez profesjonalną firmę badawczą jest docenianym przez wielu klientów zabiegiem, który sam w sobie ma pozytywny wpływ na wizerunek firmy zlecającej takie badanie.